⭕ آموزش ثبت درخواست مجوز حذف و اضافه (آموش تصویری گام به گام)

با آموزش ثبت درخواست مجوز حذف و اضافه در خدمت شما هستیم.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید درخواست مجوز حذف و اضافه کنید.
در این مقاله ( آموزش ثبت درخواست مجوز حذف و اضافه) بصورت گام به گام به شما آموزش میدهیم تا پس از درخواست تقسیط شهریه، نسبت به ثبت درخواست حذف و اضافه خود اقدام نمایید.
✅ آموزش ثبت درخواست مجوز حذف و اضافه :
گزینهی درخواست مجوز حذف و اضافه برای ترم بهمن ۱۴۰۰ فعال شد.
مطابق تصویر زیر در صورتی که نیاز به حذف و اضافه دارید، بعد از ورود به سامانه آموزشیار باید مطابق مراحل موجود در تصویر، درخواست مجوز حذف و اضافه ثبت کنید.
🔴 در ادامه ( آموزش ثبت درخواست مجوز حذف و اضافه) باید به نکات زیر توجه نمایید :
تغییر بسیار مهمی که نسبت به ترمهای گذشته رخ داده،این است که کل شهریه متغیر واحدهای اخذ شده را باید پرداخت کنید تا مجاز به حذف و اضافه شوید.
🔹 پس از ثبت مجوز حذف و اضافه، کل مبلغ باقیمانده شهریه متغیر واحدهای اخذ شده در بخش “حداقل پیشپرداخت شهریه” در منوی جدید “مدیریت پرداختها” درج میشود که برای انجام حذف و اضافه، باید کل این مبلغ را تسویه کنید.
🔹 این درحالی است که در ترمهای گذشته، برای حذف و اضافه، دانشجو فقط ۶۰ درصد از شهریه متغیر واحدهای اخذ شده را پرداخت میکرد.
🔹 همچنین در این ترم، تاکنون ۴۰ تا ۷۰ درصد شهریه ثابت به عنوان پیش پرداخت متغیر اخذ شده است.
✅ در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش ثبت درخواست شهریه متغیر برای حذف و اضافه را در یک گام ساده به شما آموزش دهیم.
✅ آموزش تقسیط شهریه متغیر برای حذف و اضافه :
در صورتی که امکان پرداخت کل شهریه متغیر جهت انجام حذف و اضافه را ندارید، میتوانید مطابق مراحل موجود در تصویر، درخواست تقسیط شهریه ثبت کنید.
🔹 پس از تایید درخواست توسط مسئول صندوق رفاه واحد دانشگاهی، مبلغ وام در تراز مالی آموزشیار اعمال میشود. دقت کنید که اقساط این وام را باید صرفا از طریق منوی “صندوق رفاه” پرداخت کنید.
🔹 معمولا طی دو تا سه روز، درخواست دانشجو توسط مسئول صندوق رفاه بررسی و تایید میشود. در غیر این صورت، میتوانید از صندوق رفاه واحد دانشگاهی خود پیگیری کنید.
🔹 وام آموزشیار بدون ضمانت و کارمزد میباشد. بازپرداخت آن معمولا در سه قسط در طول همان ترم است و میتوانید هر ترم این وام را دریافت نمایید.
⭕ چگونه متوجه شویم که درخواست مجوز حذف و اضافه به درستی ثبت شده ؟
🔹 در صورتی که برای حذف و اضافه درخواست مجوز نداده باشید، در منوی حذف و اضافه با ارور “مجاز به حذف و اضافه در این ترم نمیباشید” مواجه خواهید شد.
🔹 اما در صورتی که درخواست مجوز حذف و اضافه شما به درستی ثبت شده باشد، با ارور “دانشجو در این زمان مجاز به حذف و اضافه نمیباشد” مواجه خواهید شد و کافیست مطابق زمانبندی حذف و اضافه استان و ورودی خود وارد شوید.
✅ برای ثبت درخواست حذف و اضافه باید چند درصد از شهریه را پرداخت کنیم ؟
در ترمهای گذشته، برای حذف و اضافه، دانشجو فقط ۶۰ درصد از شهریه متغیر واحدهای اخذ شده را پرداخت میکرد. در صورتیکه در این ترم باید کل شهریه متغیر واحدهای اخذ شده را پرداخت کنید تا مجاز به حذف و اضافه شوید .
به پایان آموزش ثبت درخواست مجوز حذف و اضافه رسیدیم.
اگر سوالی دارید در بخش کامنتها از ما بپرسید تا کارشناسان ما پاسحگو شما باشند.
امتیاز شما، کمک غیرقابل توصیفی به ما میکند 🙂
دیدگاهتان را بنویسید